Kontakta oss
Har du en fråga till oss? Har du en fråga till oss? Kanske hittar du svaret under Vanliga frågor. Du kan också chatta, ringa eller mejla till oss. Vi hjälper dig gärna.
Vanliga frågor
Här nedan hittar du svar på flera av de vanligaste frågorna som våra kunder har till oss.
Du kan även hitta många fler frågor och svar på den här sidan.
- Om hemleverans och beställa till ombud
- Hur du skapar ett konto för att kunna beställa
- Privatimport – för dryck som inte finns i sortimentet
- Ingen leverans mellan butiker?
- Problem med betalning vid onlinebeställning?
- Till fler frågor och svar
Kontakta Kundservice
Vi svarar gärna på dina frågor – oavsett om det gäller vilka drycker som passar till maten, beställningar, lanseringar eller Systembolagets uppdrag. Våra kunniga rådgivare finns på plats i många kanaler.
Chatta med oss
Det snabbaste sättet att komma i kontakt med oss är genom vår chatt. Öppettiderna är:
Vardagar: 9.00–20.00
Lördagar: 9.00–15.00
Telefon
Du når oss på 0771-83 83 00.
Vardagar: 9.30–17.00
Mejla
kundtjanst@systembolaget.se
Vi svarar vanligtvis på ditt mejl inom 48 timmar. Inför högsäsonger som påsk, midsommar och jul och under speciella omständigheter kan svarstiden vara längre.
Anmäl en skada
Har något förstörts eller har du blivit skadad på grund av fel på en förpackning eller vid ett besök hos oss? Då är du välkommen att anmäla det.
Anmäl en skada
Om du upplever att en av våra drycker inte smakar som den borde? Ta med den till en av våra butiker så hjälper vi dig.
Huvudkontoret
Telefon till växeln
Postadress
Systembolaget AB
103 84 Stockholm
Besöksadress
Kungsträdgårdsgatan 14, Stockholm (du lämnar sajten och går till Google Maps)
Är du journalist?
Presstelefon: 08-503 302 95
press@systembolaget.se
Systembolagets pressrum (du lämnar sajten)
Whistleblowing
Misstänker du att en eller flera ledande personer på Systembolaget har gjort sig skyldiga till allvarliga oegentligheter? I sådana fall kan du rapportera det anonymt på fristående Whistleblowing Centre.