Systembolaget

Logga in

Varukorg

Skada och kompensation

Här kan du ansöka om kompensation för sakskada, personskada eller om du drabbats ekonomiskt när du har besökt oss eller köpt en vara av oss.

Om du är missnöjd med dryckens smak så är det i butikerna du gör reklamation.

Har dina saker förstörts?

Fyll i formulär för sakskada om vår dryck eller något annat hos oss har förstört en ägodel, till exempel kläder, mattor eller möbler.

Till formuläret för sakskada

Har du skadat dig?

Fyll i formuläret för personskada om vår dryck eller annat hos oss gjort att du har skadat dig. Här fyller du också i om du både har skadat dig och någon ägodel har skadats vid händelsen.

Till formuläret för personskada

Kompensation av annan anledning

Om ovan formulär inte passar det som hänt dig så kan du använda nedan formulär.  

Till formuläret för kompensation

Annan återkoppling

Är osäker på vilket formulär du ska använda eller har annan återkoppling, kontakta kundtjänst via chatt, mejl, telefon eller sociala medier.

Smakar drycken konstigt?

Då kan du reklamera drycken i någon av våra butiker. Det kan exempelvis vara ett korkskadat vin. Ta med kvitto och minst en tredjedel av innehållet.
Du kan endast reklamera drycker köpta på Systembolaget.

Dela via

Vår kunniga kundtjänst

Behöver du dryckesförslag?

Mejla kundtjänst

Hitta butik och öppettider

VÅRA BUTIKER

Hitta butik och öppettider