Systembolaget

Logga in

Varukorg

Återvinning
Startsida
Kundservice
Hållbara drycker & Förpackningar
Återvinning

Kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?

Återvinning

Mina flaskor går inte att panta. Varför?

Om dina flaskor inte går att panta i en automat så bör du först kontrollera om den förpackning du vill panta är med i retursystemet, det kan du lätt göra via Pantamera.se.


Du skriver in de siffror som står under strecken på EAN-koden och efter sökningen ska namnet på produkten komma upp om den finns med.

Om den finns med, men vill inte tas emot av pantautomaten så rekommenderar vi dig att prata med personalen i butiken där automaten finns. Det kan vara inställningar det är fel på eller uppdateringar som inte gjorts eller gått fel.


Om förpackningen inte finns med så rekommenderar vi dig att kontakta vår kundtjänst (kundtjanst@systembolaget.se), så hjälper vi dig vidare. Bifoga gärna en bild på streckkoden.

Alla PET-flaskor och burkar som säljs på Systembolaget ska gå att panta.

Fick du svar på din fråga?

Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.

Kontakta oss

Fler kontaktvägar till oss
Bild på medarbetare i kundservice

Hallå där!

Har du frågor om mat och dryck?

I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.

Chatta med oss

Ring

Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.

0771-83 83 00

Mejla

Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.

Skicka mejl