Systembolaget

Logga in

Varukorg

Att handla hos oss
Startsida
Kundservice
Handla & Tjänster
Att handla hos oss

Kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?

Att handla hos oss

Hur fungerar självutcheckning i Systembolagets butiker?

Självutcheckning är relativt vanligt inom dagligvaru- och annan detaljhandel, även många av Systembolagets kunder vill kunna handla smidigt och enkelt. Sedan mitten av september 2021 har vi testat självutcheckning i några av landets butiker. 


I maj 2023 avslutades testet och beslut fattades om att påbörja utrullning av självutcheckningskassor i tjugo butiker runt om i landet under 2024.


Vår självutcheckning är alltid bemannad när den är öppen. Vi har en medarbetare på plats som säkerställer ålderskontroller, att ingen är påverkad eller om vi misstänker langning och som kan hjälpa till på andra sätt om det behövs. För oss är det viktigt att kunderna alltid ska kunna lita på att vi säljer med ansvar med omtanke om alla.

Fick du svar på din fråga?

Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.

Kontakta oss

Fler kontaktvägar till oss
Bild på medarbetare i kundservice

Hallå där!

Har du frågor om mat och dryck?

I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.

Chatta med oss

Ring

Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.

0771-83 83 00

Mejla

Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.

Skicka mejl