Systembolaget

Logga in

Varukorg

Att handla hos oss
Startsida
Kundservice
Handla & Tjänster
Att handla hos oss

Kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?

Att handla hos oss

Vilka betalsätt fungerar i Systembolagets butiker?

Alla våra butiker och ombud tar emot kontanter. Det finns inga planer på att ta bort kontantbetalningen.

I många av våra butiker har vi nu infört kontantfria kassor. Det finns dock alltid minst en kassa öppen där du kan betala med kontanter.

 

Det går inte att betala med Swish i våra butiker när du handlar direkt i butik. Ett fåtal undantag finns just nu och vi testar fler under hösten 2024.

 

Om du beställer i butik kan du förskottsbetala med Swish, direktbetalning via bank och kort.

 

Systembolaget tar emot alla svenska bankkort och de flesta svenska och internationella betal- och kreditkort som Visa, American Express och Mastercard.

Vi tar tillsvidare inte emot Maestro från utländska kortutgivare eller Diners.

 

Det går inte att ta ut pengar i våra butiker genom att avrunda köpesumman uppåt.

Fick du svar på din fråga?

Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.

Kontakta oss

Fler kontaktvägar till oss
Bild på medarbetare i kundservice

Hallå där!

Har du frågor om mat och dryck?

I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.

Chatta med oss

Ring

Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.

0771-83 83 00

Mejla

Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.

Skicka mejl