Kundservice
Hur kan vi hjälpa dig?
Beställning
Hur ångrar jag en beställning till butik eller ombud?
Du kan alltid ångra din beställning hos oss, däremot hinner vi inte alltid stoppa den. Skulle det vara så att vi inte hinner stoppa beställningen kommer du få ett sms när den har levererats. Om du låter bli att hämta ut din beställning kommer den avslutas per automatik 14 dagar efter ankomst.
Återbetalningen sker via samma betalmedel som användes vid beställningstillfället. Vänligen observera att det på grund av handläggningstid kan dröja ett par bankdagar från det att beställningen har avslutats innan du ser pengarna på ditt konto. Du kommer få ett kvitto på din återbetalning över mejl. Ifall beloppet endast har blivit reserverat kommer ingen återbetalning synas på ditt konto, men reservationen plockas bort.
Vill du bli återbetalad tidigare för en beställning som inte kunde stoppas behöver du kontakta berörd butik eller ombud för att låta medarbetarna på plats hjälpa dig med detta. Notera att det är först när du har fått sms-avisering om att beställningen finns att hämta som våra medarbetare kan hjälpa till.
Vill du ha hjälp att avsluta en beställning som inte har levererats till butik eller ombud? Hör av dig till oss på kundtjanst@systembolaget.se eller ring till 0771-83 83 00, så försöker vi hjälpa dig! Du kan även komma i kontakt med oss via vår chatt på systembolaget.se. Vänligen ange ditt beställningsnummer.
Fick du svar på din fråga?
Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.
Kontakta oss
Hallå där!
Har du frågor om mat och dryck?
I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.
Chatta med ossRing
Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.
Mejla
Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.