Systembolaget

Logga in

Varukorg

Beställning
Startsida
Kundservice
Handla & Tjänster
Beställning

Kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?

Beställning

Hur beställer jag till ett ombud?

Du kan beställa nästan alla drycker till våra 490 ombud som finns över hela landet. Ett ombud är oftast en affär, till exempel en matbutik. Beställning till ombud kostar ingenting extra. Du betalar bara för dryckerna.

  1. Börja på startsidan och klicka på Handla online.
  2. Välj Hämta hos ombud.
  3. Sök upp ett ombud genom att skriva in ort eller namn på ombudet som du vill beställa till.
  4. Nu är du redo att välja dryck. Klicka på den gröna varukorgs-ikonen vid de drycker du vill köpa så läggs de i varukorgen.
  5. När du är klar så klickar du på Varukorgen högst upp på sidan för att slutföra ditt köp.


Hitta ditt ombud

Sök på ort, län eller ombud och se beställnings- och utlämningstider.

Betalsätt

  • Swish. Du behöver Swish-appen och Mobilt BankID.
  • Direktbetalning via din bank. Ha BankID eller bankdosa redo.
  • Kort. Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express. Kortet måste vara öppet för internetköp.


Bor du i Norge? Då betalar du på nätet så här 

Att tänka på

  • Du kan bara hämta ut din beställning under de dagar som Systembolaget har öppet.
  • Du kan bara hämta ut hela beställningen.
  • Någon annan kan hämta ut din beställning. Hen måste vara 20 år, kunna visa legitimation, ha ditt referensnummer, kontrollkod och namn.
  • När du lägger en beställning kan du göra detta genom att skapa ett användarkonto eller beställa som gäst. Skapa konto kan du göra innan du börjar lägga varor i din varukorg, eller när du kommer till kassan. Att beställa som gäst kan du endast välja i kassan.
  • Du kan inte ändra eller lägga till varor i en lagd beställning. Kolla en extra gång att du har valt rätt ombud och rätt antal innan du skickar din beställning. 

Fick du svar på din fråga?

Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.

Kontakta oss

Fler kontaktvägar till oss
Bild på medarbetare i kundservice

Hallå där!

Har du frågor om mat och dryck?

I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.

Chatta med oss

Ring

Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.

0771-83 83 00

Mejla

Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.

Skicka mejl