Kundservice
Hur kan vi hjälpa dig?
Hämta ut beställning
Hur beställer jag drycker till min butik?
Du kan beställa drycker till alla systembolagsbutiker. Du gör beställningen antingen här online eller i din butik. Du betalar bara för dryckerna – vi står för frakten.
- Börja på startsidan och klicka på Handla online.
- Välj Hämta i butik.
- I rutan: skriv till vilken butik du vill beställa. Du får förslag när du skriver in ort, gatunamn eller köpcentrum.
- Nu är du redo att välja dryck och lägga i din varukorg genom att klicka på den gröna varukorgs-ikonen vid de drycker du vill köpa.
- När du är klar så klickar du på Varukorg högst upp på sidan för att slutföra ditt köp.
- När du lägger en beställning kan du göra detta genom att skapa ett användarkonto eller beställa som gäst. Skapa konto kan du göra när du kommer till steget Kassa, eller innan du börjar lägga varor i din varukorg. Att beställa som gäst kan du endast välja i kassan.
- Du kan inte ändra eller lägga till varor i en lagd beställning. Kolla en extra gång att du har valt rätt butik och rätt antal innan du skickar din beställning.
- Du betalar direkt när du gör din beställning. När du hämtar en redan betald beställning behöver du alltid visa upp din legitimation. Hämtar du upp en redan betald beställning åt någon annan behöver du visa både din egen och beställarens legitimation.
Fick du svar på din fråga?
Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.
Kontakta oss
Hallå där!
Har du frågor om mat och dryck?
I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.
Chatta med ossRing
Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.
Mejla
Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.