Kundservice
Hur kan vi hjälpa dig?
Hemleverans
Varför måste jag personligen vara på plats vid en alternativ adress vid en hemleverans?
Vi på Systembolaget har valt att vid en hemleveransbeställning till en alternativ adress kräva att beställaren skall finnas på plats för att signera för beställningen. Detta för att dels motverka risken till bedrägerier, dels för att säkerställa att det är samma person som tar emot varorna vars namn det är registrerat på beställningen.
Då alkohol inte är som vilka varor som helst och då dessa varor även är förskottsbetalade så har vi valt dessa åtgärder för att hjälpa oss med att säkerställa vårt uppdrag och för att göra det så säkert som möjligt för er kunder.
Fick du svar på din fråga?
Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.
Kontakta oss
Hallå där!
Har du frågor om mat och dryck?
I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.
Chatta med ossRing
Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.
Mejla
Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.