Kundservice
Hur kan vi hjälpa dig?
Inför besök i butik
Hur pantar jag ölfat på Systembolaget?
För att panta dina tomma ölfat behöver du ha med kvittot du fick när du köpte ölfaten hos oss. Detta då våra leverantörer endast tar emot fat som har sålts via Systembolaget.
Saknar du kvittot så hjälper vi dig gärna med att ta fram en kopia på ditt kvitto, mejla oss på kundtjanst@systembolaget.se
Följande uppgifter behöver finnas med i ditt mejl:
- Butik som köpet genomfördes i
- Datum när inköpet ägde rum
- Totalbelopp på köpet
- De fyra sista siffrorna på kortnumret, om du betalade med kort.
Fick du svar på din fråga?
Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.
Kontakta oss
Hallå där!
Har du frågor om mat och dryck?
I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.
Chatta med ossRing
Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.
Mejla
Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.