Systembolaget

Logga in

Varukorg

Inför besök i butik
Startsida
Kundservice
Handla & Tjänster
Inför besök i butik

Kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?

Inför besök i butik

Kan jag byta en vara utan kvitto?

För att göra ett återköp på varor måste ett inköpskvitto kunna visas upp och det ska max ha gått 30 dagar sedan inköp.

Du måste också ha med dig samma kort som användes vid köpet för att kunna sätta tillbaka pengarna där. Det är ett krav från kortutgivarna.

 

För att få en kvittokopia på ditt köp kan du mejla vår Kundtjänst på mejladressen kundtjanst@systembolaget.se.

 

Följande uppgifter behöver finnas med i ditt mejl:

  • Butik som köpet genomfördes i
  • Datum när inköpet ägde rum
  • Totalbelopp på köpet
  • De fyra sista siffrorna på kortnumret ( Tänk på att Samsung, Google och Apple Pay enheters kortnummer skiljer sig från det fysiska kortet och vi behöver det digitala kortets nummer)

Fick du svar på din fråga?

Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.

Kontakta oss

Fler kontaktvägar till oss
Bild på medarbetare i kundservice

Hallå där!

Har du frågor om mat och dryck?

I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.

Chatta med oss

Ring

Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.

0771-83 83 00

Mejla

Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.

Skicka mejl