Systembolaget

Logga in

Varukorg

Privatimport
Startsida
Kundservice
Handla & Tjänster
Privatimport

Kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?

Privatimport

Hur går en privatimport till?

En privatimport går i korta drag till på detta sätt:

 

  1. Du registrerar en förfrågan på vilken dryck du vill köpa och vem som är säljaren i ett formulär. Formuläret hittar du via med hjälp av denna länk
  2. Din förfrågan skickas till säljaren. Det är upp till säljaren att bestämma om de kan sälja den efterfrågade drycken till oss samt med vilka villkor.
  3. Utifrån säljarens uppgifter tar vi fram en offert till dig. För att gå vidare med din privatimport behöver du acceptera offerten. Om du inte godkänner den avslås den automatiskt efter två veckor. 
  4. När du accepterat offerten skickar vi en inköpsorder till säljaren och dina varor skickas därefter till den butik du valt att hämta dem i. 

 

Mer utförlig information hittar du på vår hemsida.

Fick du svar på din fråga?

Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.

Kontakta oss

Fler kontaktvägar till oss
Bild på medarbetare i kundservice

Hallå där!

Har du frågor om mat och dryck?

I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.

Chatta med oss

Ring

Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.

0771-83 83 00

Mejla

Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.

Skicka mejl