Systembolaget

Logga in

Varukorg

Sakskada och reklamationer
Startsida
Kundservice
Handla & Tjänster
Sakskada och reklamationer

Kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?

Sakskada och reklamationer

Ersättning vid tappad/trasig flaska?

Vi kan endast ersätta sådana flaskor som gått sönder av felaktigt emballage.

Har flaskan gått sönder precis utanför butiken på grund av att en av våra egna påsar brustit, så kan man ta upp detta med butikspersonalen på plats. Detta gäller dock endast så länge man använder Systembolagets egna påsar samt att dessa används korrekt.

Om man fyller påsen med mer än vad den är byggd för, använder sin egen påse eller om man tappar flaskan på grund av oaktsamhet så ersätter vi inte varan (detta oavsett om det sker exempelvis utanför butiken, vid bilen eller hemma).

Fick du svar på din fråga?

Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.

Kontakta oss

Fler kontaktvägar till oss
Bild på medarbetare i kundservice

Hallå där!

Har du frågor om mat och dryck?

I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.

Chatta med oss

Ring

Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.

0771-83 83 00

Mejla

Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.

Skicka mejl