Systembolaget

Logga in

Varukorg

Sakskada och reklamationer
Startsida
Kundservice
Handla & Tjänster
Sakskada och reklamationer

Kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?

Sakskada och reklamationer

Går det att reklamera drycker på Systembolaget?

Systembolaget tillämpar tre års reklamationsrätt på defekta varor om det kan anses att felet funnits från början.

Kvitto är inte nödvändigt, men har du det kvar är det bra. Ta med produkten du är missnöjd med till butiken - minst en tredjedel av innehållet måste finnas kvar. Oavsett om du köpt din vara i butik, hos våra ombud eller fått en hemleverans kan du alltid reklamera i en Systembolagsbutik.

Vill du exempelvis reklamera en beställning som du köpt på ett ombud så går det bra att reklamera denna på samma ombud, men ombud tar inte emot reklamationer från andra inköpsställen än det egna. Har du fått en hemleverans reklamerar du varan i närmaste butik.

Om en flaska gått sönder i en hemleverans, så ska du kontakta oss snarast. Reglerna runt kross är en aning snåriga, så kontakta oss via vår Kundtjänst om du har frågor.

Fick du svar på din fråga?

Vi vill ge dig bästa tänkbara service överallt. Därför är vi nyfikna på om du fick svar på din fråga.

Kontakta oss

Fler kontaktvägar till oss
Bild på medarbetare i kundservice

Hallå där!

Har du frågor om mat och dryck?

I vår chatt möter du medarbetare från hela landet med gedigen mat- och dryckeskompetens motsvarande en sommelier.

Chatta med oss

Ring

Vardagar mellan kl. 09:30–17:00. Viss väntetid kan förekomma.

0771-83 83 00

Mejla

Du kan även skicka mejl till oss, vi svarar oftast inom 48 timmar.

Skicka mejl